Інформаційний блок досвіду

  • Назва теми досвіду
«Онлайн-інтерактив як інструмент для реалізації  компетентнісно орієнтованого підходу до уроків словесності»
  •  Актуальність досвіду, практична значимість
      Англійський футуролог Джеймс Мартін вирізняє два типи людей: «люди книжки», які отримують інформацію через читання, тому їхня головна риса – достатній обсяг уваги та схильність до аналізу.
    «Людей екрана» характеризує швидкість відповіді й прагнення «нового кліка». У процесі спілкування така людина не має терпіння дослухати до кінця, постійно хоче змінити тему розмови і рухатися далі.
     Сучасні вчителі, в основному, навчають дітей, які є «людьми екрана», тобто вони є поколінням візуалів, для яких головним джерелом інформації є зоровий ряд.
       Інформаційний простір  сьогодні, - це нові можливості, що роблять навчання актуальним і креативним. І першочергове завдання вчителя полягає в тому, щоб звичайне навчання, замінити  новітнім технологічним контентом, представленим сьогодні великою кількістю освітніх сервісів.
    Таким чином, зміни у суспільному житті і свідомості вимагають від нас, педагогів, визначити нову мету навчання та виховання, яка є одним з головних завдань сучасного етапу модернізації національної системи освіти – розвиток інноваційної особистості, здатної до життєтворчості та самореалізації в інформаційному суспільстві. 

  Актуальність даного питання – «Онлайн-інтерактив як інструмент для реалізації  компетентнісно орієнтованого підходу до уроків словесності» -  є беззаперечною на сьогодні, оскільки такий підхід до навчання і викладання дає змогу активізувати діяльність учня на уроці й поза ним, розвивати інтерес до навчання, а, отже, не лише підвищити грамотність, але й вчити оволодівати навичками ХХІ століття, необхідних для успішного життя.
     Матеріали досвіду демонструють сукупність інтерактивних завдань (онлайн-сервісів) як оптимальний варіант сучасних форм методичної роботи, що сприяє підвищенню рівня знань учнів, розширює траєкторію навчання, робить можливим оригінальний підхід до побудови структури сучасного  уроку словесності; сприяє позитивній мотивації учнів до пізнавальної діяльності, потребі в самопізнанні, самореалізації та самовдосконаленні, регулювання інтенсивності навчання на різних етапах навчального процесу.

  • Теоретична значущість
Теоретичну  базу досвіду становлять положення, що ґрунтуються на сучасних педагогічних теоріях щодо організації навчального процесу, зокрема компетентнісно орієнтованого навчання, проаналізувавши які та набувши досвіду роботи з сервісами, я почала поступово реалізовувати ідею проведення уроків з використанням онлайн-інтерактиву.
  •   Цілі досвіду
ü впровадження й ефективне використання нових інформаційних сервісів нового покоління;
ü інтенсифікація й оптимізація навчального процесу;
ü підвищення ефективності уроку як основної одиниці навчально-виховної  діяльності;
  • Завдання досвіду 
ü аналіз діяльності вчителя і учнів під час використання онлайн-інтерактиву;
ü розгляд суті та ефективності застосування інформаційних сервісів;
ü визначення педагогічних умов ефективного впровадження онлайн-інтерактиву в навчально-виховний процес;
  • Тривалість роботи над досвідом
За тривалістю: циклічний
   Робота була розпочата  з січня 2015 року. Процес входження в проблему досвіду проводився в два етапи. На першому етапі (2015-2016 роки) відбувалося осмислення даної проблеми, велася діагностика, вивчення досвіду інших педагогів з даної теми.
   Другий етап (2016-2017 роки) - активне впровадження в освітнє середовище  інформаційних технологій, що зумовлюють формування нового погляду на зміст освіти, знаходження нових методів, форм і засобів навчання.

Немає коментарів:

Дописати коментар