- Назва теми досвіду
«Онлайн-інтерактив як інструмент для
реалізації компетентнісно орієнтованого
підходу до уроків словесності»
- Актуальність досвіду, практична значимість
Англійський футуролог Джеймс Мартін
вирізняє два типи людей: «люди книжки», які отримують інформацію через читання,
тому їхня головна риса – достатній обсяг уваги та схильність до аналізу.
«Людей екрана» характеризує швидкість
відповіді й прагнення «нового кліка». У процесі спілкування така людина не має
терпіння дослухати до кінця, постійно хоче змінити тему розмови і рухатися
далі.
Сучасні вчителі, в основному, навчають
дітей, які є «людьми екрана», тобто вони є поколінням візуалів, для яких
головним джерелом інформації є зоровий ряд.
Інформаційний простір сьогодні, - це нові можливості, що роблять
навчання актуальним і креативним. І першочергове завдання вчителя полягає в
тому, щоб звичайне навчання, замінити
новітнім технологічним контентом, представленим сьогодні великою
кількістю освітніх сервісів.
Таким чином, зміни у суспільному житті і
свідомості вимагають від нас, педагогів, визначити нову мету навчання та
виховання, яка є одним з головних завдань сучасного етапу модернізації
національної системи освіти – розвиток інноваційної особистості, здатної до
життєтворчості та самореалізації в інформаційному суспільстві.
Актуальність даного питання – «Онлайн-інтерактив як
інструмент для реалізації компетентнісно
орієнтованого підходу до уроків словесності» - є беззаперечною на сьогодні, оскільки такий
підхід до навчання і викладання дає змогу активізувати діяльність учня на уроці
й поза ним, розвивати інтерес до навчання, а, отже, не лише підвищити
грамотність, але й вчити оволодівати навичками ХХІ століття, необхідних для
успішного життя.
Матеріали досвіду демонструють сукупність інтерактивних завдань
(онлайн-сервісів) як оптимальний варіант сучасних форм методичної роботи, що
сприяє підвищенню рівня знань учнів, розширює траєкторію навчання, робить
можливим оригінальний підхід до побудови структури сучасного уроку словесності; сприяє позитивній
мотивації учнів до пізнавальної діяльності, потребі в самопізнанні,
самореалізації та самовдосконаленні, регулювання інтенсивності навчання на
різних етапах навчального процесу.
- Теоретична значущість
Теоретичну базу
досвіду становлять положення, що
ґрунтуються на сучасних педагогічних теоріях щодо організації навчального
процесу, зокрема компетентнісно орієнтованого навчання, проаналізувавши які та
набувши досвіду роботи з сервісами, я почала поступово реалізовувати ідею
проведення уроків з використанням онлайн-інтерактиву.
- Цілі досвіду
ü
впровадження й ефективне використання нових інформаційних
сервісів нового покоління;
ü інтенсифікація й оптимізація навчального процесу;
ü підвищення ефективності уроку як основної одиниці
навчально-виховної діяльності;
- Завдання досвіду
ü аналіз діяльності вчителя і учнів під час використання онлайн-інтерактиву;
ü розгляд суті та ефективності застосування інформаційних
сервісів;
ü визначення
педагогічних умов ефективного впровадження онлайн-інтерактиву в навчально-виховний процес;
- Тривалість роботи над досвідом
За тривалістю: циклічний
Робота була розпочата з січня 2015 року. Процес входження в проблему
досвіду проводився в два етапи. На першому етапі (2015-2016 роки) відбувалося
осмислення даної проблеми, велася діагностика, вивчення досвіду інших педагогів
з даної теми.
Другий етап (2016-2017 роки) - активне впровадження в освітнє
середовище інформаційних технологій, що зумовлюють формування нового
погляду на зміст освіти, знаходження нових методів, форм і засобів
навчання.
Немає коментарів:
Дописати коментар