Опис технології досвіду


  Основна мета моєї роботи полягає в забезпеченні умов для формування сукупності знань, умінь, навичок навчально-пізнавальної діяльності учнів на уроках словесності. Поширення інтернет–технологій в суспільстві і в освітньому середовищі зумовлюють пошук нових методів, форм і засобів навчання.
    На мою думку, кожен сучасний педагог зобов’язаний мати свій певний арсенал онлайн-сервісів.У своїй практиці використовую блог як платформу для використання дистанційної співпраці з учнями.

     Щоб  закріпити вивчене використовую авторські завдання, створені на інтерактивній платформі Learning Apps.org, які  допомагають швидко і добре підготуватися учням до роботи на уроках, перевірити свої знання, надолужити пропущені теми і повторити пройдений матеріал.  Завдання  використовую на всіх етапах уроку. Інтерактивні пазли, тести, кросворди заохочують до виконання вправи, приваблюють увагу дітей і, як наслідок, зростає мотивація до вивчення матеріалу.

Система завдань може бути найрізноманітнішою:
  За допомогою форм Google – незмінного помічник вчителя- проводжу онлайн-опитування, тестування для моніторингу виконання домашнього завдання, для закріплення знань, теми - як  фронтально так й індивідуально. Тести розміщую на блозі, вони  є закритими до моменту їх проходження.
    Компактно сконцентрувати значний обсяг інформації допомомагає сервіс Тhinglink – інтерактивна картинка, яка містить гіперпосилання, об'єднані певною темою.

   Щоб лаконічно і просто донести складну інформацію до учнів, підвищити ефективність уроків, використовую інфографіку (інтерплакат - сервіс Glogster) як сучасний і технологічний засіб подання інформації.

   З цікавістю школярі сприймають інтерактивну презентацію. Використовую  на уроках продукт онлайн-додатку для створення анімованих відео – Powtoon. За допомогою візуальних образів учні з легкістю інтегрують нові знання, візуалізація є універсальною та доступною для всього класу.

Для організації кооперативної діяльності учнів, як на уроці, так і в позаурочний час задіюю мережевий сервіс Padlet - віртуальна стіна. Це оригінальний варіант подачі завдань, впроваджувати елементи дистанційного та «перевернутого навчання»

Створюючи інтерактивну презентацію нового виду з нелінійною структурою на сервісі Prezi.com, я переконалася, що робота над презентацією дозволяє учням глибше опрацювати запропоновану тему. К.Д.Ушинський писав: «Дитяча природа ясно вимагає наочності. …Ви пояснюєте дитині дуже просту думку, і він вас не розуміє; ви пояснюєте дитині складний малюнок, і він вас зрозуміє швидко. Якщо ви входите в клас, від якого важко добитися слова, почніть показувати малюнки, і клас заговорить, а головне, заговорить вільно». Саме найсучасніша презентація Prezi впливає на всі системи людини одночасно (візуальну, слухову, кінетичну), тим самим орієнтуючись на кожного учня в класі.
   Вчені та лікарі неодноразово доводили,  що людина краще запам’ятовує інформацію, якщо вона представлена не тільки у структурованому вигляді, але й графічно зображена.  Застосування у своїй практиці  інтелект-карт (карт знань) дає змогу охоптити на уроці все одним поглядом, показуючи найвагоміше в асоціативних порівняннях та зв’язках. Узагальнена блок-схема, в якій розміщена систематизована та згрупована інформація, допомагає учням через певний час пригадати отримані  знання з предмету, тренуючи пам'ять.

  Звісно, усі ці засоби - програмні продукти, навчальні платформи, сервіси - мають бути оцінені та застосовані відповідно певним цілям уроку. 

  • Результативність та ефективність досвіду
Використання завдань створених за допомогою онлайн-сервісів  дозволяє реалізувати ідею співробітництва того, хто навчає, і тих, хто навчається, сприяє оздоровленню психологічного клімату на занятті, конструктивній взаємодії,  полегшення розуміння і сприйняття поданого матеріалу; запам’ятовування навчального матеріалу на значний період.
  • Висновок
Сучасність вимагає нових підходів до навчального процесу, нових методів, форм подання навчальної інформації.Такий урок не примушує, а заохочує, пробуджує інтерес, захоплює побаченим  і власними перемогами, які здобуті на даному етапі чи взагалі на уроці.
Отже, використання онлайн-сервісів вносить істотні зміни у діяльність педагога та розвиток учня як особистості, ставить нові вимоги до професійної майстерності викладання предмета у комп’ютерному класі, вимагає чіткої організації та індивідуальної роботи з кожним учнем під час навчально-виховного процесу
Перспективу подальших досліджень вбачаю у розробці, впровадженні та вдосконаленні інтерактивних занять із використанням Web- ресурсів.

 

Немає коментарів:

Дописати коментар